شین مو هاپکیدو استان یزد

از قواعد 9 گانه شین مو هاپکیدو چه می دانید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

*  در مورد اصول یا قواعد شین مو هاپکیدو  چقدر می دانید ؟

*  اینکه چه کسی آنها را ایجاد و هدفش از این کار چه بوده است ؟

*  این قواعد را می توانید نام ببرید ؟

به گفته دوست عزیزمون : می دانم که در میان هنرجویان  شین مو هاپکیدو  در ایران متأسفانه کمتر کسی از این اصول مطلع هست . حقیقت تلخی که در مورد هنرجویان این سبک در دیگر کشورها به هیچ وجه صادق نیست .

اصول یعنی پایه ها ، زیر بناها و مواردی که اساس و شالوده هر  چیزی را می سازند . مسلما نمی توان کاری را قبل از این که اصول آن را دانست ، به خوبی و به درستی انجام داد . پس  یک هنرجوی  شینموهاپکیدو  هم قبل از این که به یادگیری و انجام تمرینات فیزیکی و غیره اش  بپردازد ، باید به اصول و قواعد آن آشنا شود . * ( البته سبک هایی هستند که متاسفانه به این مهم توجه نکرده و فقط به تمریناتشان اکتفا می کنند . شما بخوبی می دانید ، عاقبت بنایی هر چند زیبا و باشکوه که شالوده و اساس مناسبی ندارد ، چه خواهد بود . )

از اونجا که در چندتا از وبلاگها و حتی سایتها اشاره ای به ان شده ولی توضیحی داده نشده است میخواهم انرا برای شما عزیزان بیان کنم.

خوب بدون فوت وقت در اینجا به 9 قاعده که اموزش میدهد شین مو هاپکیدو را به عنوان یک راه برای زندگی میپردازیم:

جسمی(مادی)

1-رژیم غذایی سالم:

غذاهایی را که از رشد آدرنالین شما جلوگیری میکنند،مصرف نکنید.گوشت خوک برای قلب مضراست.مصرف ماکیان برای ریه ها مضراست.هرنوع مشروبات الکلی برای مغز مضر است.ماهیان بی پولک برای جگر،مقدار زیاد نمک برای کلیه ها و غذاهای ادویه دار برای معده مضرند.این ارگانها برای تولید آدرنالین موثرند

2-روابط جنسی سالم:

این رابطه یکی از روابط معمول بین زن و شوهراست،اما یک مرد نباید به دفعات بسیار در یک مدت انزال داشته باشد.پس از سن برای یک راهنما اینچنین استفاده میکنیم:

در20سالگی هفته ای یکبار ، در30سالگی دوهفته ای یکبار ، در40سالگی هر ماه یکبار و در 50سالگی هر دوماه یکبار.

تنفس از طریق بینی همراه با دهان بسته به یک مرد در کنترل اورگاسمش کمک میکند تا بدین طریق انژی کمتری را از دست بدهد.

3-تعمق سالم:

اهسته نفس کشیدن از طریق بینی،همراه با دهان بسته اما دندانها روی هم فشرده نشده در حالیکه زبان تماس دارد با سقف دهان و داشتن ستون فقرات و گردن صاف نیز مهم است.تعمق سالم در کنار خواب روش تغذیه شدن خرد خرد جسم است.

 

ذهنی ( فکری )

4- دوری کردن از خشم و غضب

5- دوری کردن از حزن و اندوه

6- دوری کردن از طمع

 

روحی ( روانی )

7-متعادل کردن مقدار مایعاتی که مینوشید و نگذارید مایعات داغ یا سرد با دندانهای اسیابتان تماس پیدا کنند زیرا این دندانها پخش ادرنالین را تحریک میکنند.

8- متعادل بودن هوایی که داخل میشود نه سرد باشد و نه داغ چون به ریه ها داخل میشود،تمرین کردن استفاده کامل از ریه ها،تنفس از طریق بینی،استفاده از دیافراگم،نه قفسه سینه و شانه ها.

9- متعادل بودن مقدار نور افتابی که دریافت میکنید،تابش افتاب بر پشت شما مولد انرژی است و بر صورت شما ضعیف کننده.

 

این هم اطلاعات بسیار مفید از فیزیولوژی و تعمق شین مو هاپکیدو برای شما دوستان گرامی.امیدواریم مفید واقع شود.

عزیزان قدر این اطلاعات رو بدونید آسون بدست نیاوردم.

 بزرگان و عزیزان من تمام این قواعد خودشان جداگانه تعریف و مبحثی مجزاء دارند فراموش نشود که هرچه ساده به دست بیاید ساده نیز از دست میرود.در اینجا راه بر شما مشخص شده پیمودن آن را بر عهده شما میگذارم.یادتان باشد که فانوس راه را نیز در اختیار دارید.

در اینده ای نزدیک این مباحث را نیز بازتر میکنیم که البته بستگی به استقبال شما گرامیان از این وبلاگ میباشد.

در مبارزه به جای استفاده از چندین ضربه بهتر است کار را با یک ضربه تمام کنید

به عنوان عضوی کوچک از شین مو هاپکیدو و در حد توان ضمن درس گرفتن از شما عزیزان آماده پاسخگویی به تمامی سوالهای شما بزرگان و پذیرفتن انتقادهای سازنده شما هسیتم.

باتشکر

+ نوشته شده در  شنبه هفدهم بهمن 1388ساعت 10:53  توسط عادل  |